‘You have to be sure that your product is the best …’ (ENGL / RUS)

Monoproduct world visited an interesting monoproduct concept in Soho (London) based on polenta. We talked with Gabriele Vitali, the founder of ‘La Polenteria’, about formula of successful ‘one dish’ restaurant

How did you find out your monoproduct concept?

Polenta is very popular food in Italy and my grandmother cooked it for me when I was a child. So I would say that was a kind of a dream.

Do you serve authentic Italian recipes?

When we have started we analyzed local tastes and decided to deliver modern variant of traditional polenta to London market. So it’s a modern performance of old Italian traditions.

How to get a perfect performance?

We work a lot on a presentation, refresh menu, and widen ingredients and dishes. Our aim is to achieve a WOW-effect, when a dish comes to a table. And we always work on a quality of products.  We order on a weekly basis polenta flower from Italy because we have a supplier who follows the highest product standards. But the rest of products (excluding cheese which also is ordered in Italy) come from UK suppliers and are also of a very high quality.

‘Our aim is to achieve a WOW-effect, when a dish comes to a table…’

How many clients do you serve daily?

We don’t talk about massive volumes. We serve aprx. 100 customers daily and we have full restaurant in lunch and dinner time.  I would say that we always were busy, even when we started in 2013. Thanks to the amazing team of Stefano Potorti we were very well welcomed by media at the beginning. After a few years we went a bit down, but we refreshed our design and the menu (changed dishes based on polenta, put into the menu more gluten free offerings, home made pasta and ravioli) and made up.

Three factors how to succeed in a monoproduct gastronomic restaurant?

You have to be persistent in what you do. You have to be sure that your product is the best. To inspire customers to be back, you have to serve a food in a remarkable way.

The second – taste of your product and a presentation should lead to a wow-effect. And the last one important thing is to joy of what you do. We joy our dream came true.

RUS

«У вас должен быть лучший продукт…»

dsc01824_exposureMonoproduct world посетил интересный монопродуктовый концепт в Лондонском Сохо, в основе которого лежит полента. Мы побеседовали с учредителем La Polenteria Габриэле Витали (Gabriele Vitali) об успешном концепте ресторана «одного ингредиента»

Как появилась идея La Polenteria?

Полента – очень популярное блюдо в Италии, моя бабушка готовила его для меня, когда я был ребенком. Так что можно сказать, что идея родом из детства.

Вы подаете аутентичные итальянские блюда?

Прежде чем открыть ресторан, мы изучали рынок и решили сделать более современную подачу для Лондона.  Правильнее сказать, что у нас современное исполнение традиционных итальянских рецептов.

Как добиться исключительного исполнения блюд?

Мы много работаем над презентацией, расширяем вариации блюд. Наша цель – добиться WOW-эффекта при подаче. Также мы много внимания уделяем качеству наших продуктов. Мы еженедельно заказываем кукурузную муку из Италии, поскольку наши поставщики обеспечивают великолепное качество, которое соответствует самым высоким стандартам.  Однако остальные продукты (за исключением сыра, который также заказывается в Италии) мы получаем от британских поставщиков и они также отменного качества.

dsc01831_exposureКакой у вас поток клиентов?

Мы не говорим про большие объемы и обслуживаем примерно 100 гостей в день, при полной загрузке ресторана в обеденные и вечерние часы. Вообще у нас всегда была хорошая загрузка, даже в 2013-м, когда мы выходили на рынок. И благодаря потрясающей команде Стефано Поторти (Stefano Potorti), нашего бизнес-консультанта, нас очень тепло приветствовали медиа. Спустя несколько лет поток гостей несколько снизился, но мы обновили дизайн ресторана и меню (изменили блюда из поленты, добавили больше опций «глютен фри», добавили домашнюю  пасту и равиоли), и посещаемость снова пошла в гору.

Ваша формула успеха?

Нужно быть очень настойчивым в том, что делаешь. И у вас должен быть лучший продукт. Чтобы гости к вам возвращались, нужно необычно подавать еду. Еще очень важен вкус продукта и презентация, которые должна создавать WOW-эффект. И еще очень важно – получать удовольствие от того, что делаешь.  Мы очень рады, что удалось воплотить мечту.

Interview by Kate Shcheglova

Photo by Kate Shcheglova

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s